გაკვეთილის გეგმა



გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი:  ირმა გაჩეჩილაძე / 
საგანი: ქართული /ი ს ტ
მოსწავლეთა რაოდენობა: 19
გაკვეთილის თემა:,, დედამიწა ნარჩენებში იძირება“
·         გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეებმა გააცნობიერონ გარემოს დაბინძურებისაგან დაცვის აუცილებლობა და მათი ჩართულობის მნიშვნელობა
·         მოსწავლეებმა შეძლონ დანაგვიანებული გარემოს გამაფრთხილებელი პირობითი ნიშნების შექმნა და უსაფრთხოების ზომების დაცვა

N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო(წთ)
1
მასწავლებელი მოსწავლეებს აჩვენებს ვიდეოს, ნაწყვეტს მულტფილმიდან ,,მეფე ლომი“ და ,,ქალთევზა“, სადაც ჩანს სუფთა გარემო.
კითხვა-პასუხი

საერთო  საკლასო
თვალსაჩინოება: გაკვეთილის მიზანი
ინტერნეტრესურსი

2
ოთახის დასუფთავება: მასწავლებელი მოსწავლეების ყურადღებას მიაპყრობს საკლასო ოთახში წინასწარ საგანგებოდ დაბინძურებული ადგილისაკენ. მორიგეს სთხოვს დასუფთავებას, აღმოაჩენენ კურდღლის სურათს, რომელსაც მასწავლებელი დაფაზე გააკრავს, რომელზეც დედამიწის სურათია, ნახევარზე სუფთა, ნახევარზე ჭუჭყიანი. გააგრძელებს საუბარს,რას ნიშნავს სუფთა გარემო, რა გვევალება



კითხვა-პასუხი
გონებრივი იერიში



საერთო  საკლასო


დაკუჭული ფურცლები. დედამიწის სურათი სურათი

3
მასწავლებელი ჯგუფებს ურიგებს მათ გაფერადებულ სურათებს და სთხოვს, დააჯგუფონ რაიმე ნიშნის მიხედვით.პრეზენტატორების დახმარებით ანაწილებს  Tდიაგრამაზე. მოსწავლეების დაკვირვებით გამოიკვეთება ორი ჯგუფი სურათებისა: დაბინძურებული გარემოსა და სუფთა გარემოს ამსახველი.


Tდიაგრამა




ჯგუფები
მოსწავლეების გაფერადებული სურათები.
დიდი ფორმატი



4
მასწავლებელი შეახსენებს მოსწავლეებს, საყოფაცხოვრებო ნარჩენებით დაბინძურება სად და როგორ ხდება,აჩვენებს შესაბამის ვიდეოს

კითხვა-პასუხი




საერთო საკლასო

ინტერნეტრესურსი

5
დაფაზე დამაგრებულია დიდი ფორმატი დედამიწის გამოსახულებით და სთხოვს მოსწავლეებს, ნარჩენებიდან აიღონ თითო-თითო ნივთი და დააწებონ ,,დედამიწას“.


მასწავლებელი ეკითხება მმოსწავლეებს:
--რა ზიანი შეიძლება მიაყენოს ადამიანმა დედამიწას?
--რა ზიანის მოტანა შეუძლიაადამიანისთვის ჰაერის დაბინძურებას?
--რა ზიანის მოტანა შეუძლია ადამიანისთვის წყლის დაბინძურებას?
--რა ზიანის მოტანა შეუძლია ადამიანისთვის ნიადაგის დაბინძურებას?

დისკუსია თემაზე:
რატომ არის დედამიწა საფრთხის წინაშე?

კლასი დაყოფილიამცირე ჯგუფებად, მასწავლებელი ინსტრუქციის თანახმად უნიშნავს დროს და ურიგებს ბარათებს:
1)ჯგუფი-მაკრატლით გამოჭრან პირობითი გამაფრთხილებელი ნიშნები
2)ჯგუფი-აიღონ ერთი პირობითი ნიშანი, დააწებონ ფურცელზე, მოუძებნონ შესაბამისი ტექსტი და დაამაგრონ პირობით ნიშანთან.
3)ჯგუფი- გამაფრთხილებელი ნიშნების წრეები შემოხაზონ წითლად.
4)ჯგუფი- განმარტონ რომელ ადგილებში გამოაკრავდნენ ამ გამაფრთხილებელ ნიშანს.


მასწავლებელი არიგებს ბარათებს,რომელზეც დაწერენ: ” გზავნილი ,,დედამიწას”
მოსწავლეები კითხულობენ თავიანთ ნამუშევარს და ბარათებს აწებებენ თაბახზე,რომელზეც ხატია ,,დედამიწა“.



მასწავლებელი აჯამებს გაკვეთილს. რა იყო ყველაზე მნიშვნელოვანი?დაფაზე არეულად აკრავს ფერად ფურცელზე დაბეჭდილ სტრიქონებს, მოსწავლეთა დახმარებით დაალაგებს და მიიღებს თემის შემაჯამებელ მოწოდებას:გაუფრთხილდით გარემოს, გაახარეთ ნარგავი და ბუნების წიაღში არ დაყაროთ  ნაგავი.  ამ სტრიქონებს აწებებს ფურცელზე,რომელსაც მეორე მხრიდან ახატია ნაგვის ურნა, რომელშიც ყრიან ნაგავს!


მოსწავლეებს მერხზე უდევთ ფურცლები სხვადასხვა ემოციის გამომხატველი სიმბოლოებით. მათ უნდა მიუთითონ სახელი- გვარი და გააფერადონ თავიანთი განწყობის (რომელიც გაკვეთილის ბოლოს დაეუფლათ)ამსახველი ე.წ. სმაილი და ჩააბარონ მასწავლებელს.

მასწავლებელი აფასებს მოსწავლეებს განმავითარებელი კომენტარებით

საშინაო დავალება-დაწერონ თხზულება:,,როგორ გადავარჩინოთ დედამიწა“.




























გაგრძელებით კითხვა. კითხვა წყვილებში





კითხვა-პასუხი











კითხვა-პასუხი






ჯგუფური მუშაობა



















,,გზავნილი დედამიწას“









კითხვა-პასუხი,
,არეული სტრიქონები“














,,გასვლითი ბარათები“














ინდივიდუალური. წყვილებით






საერთო საკლასო












საერთო საკლასო






ჯგუფები




















ინდივიდუალური











საკლასო საერთო















ინდივიდუალური














საერთო საკლასო


































დაფა, მაგნიტები, ნაგვის ურნის სურათი, წებო.

























ფურცლები, მარკერები, დაფა, მაგნიტები, შეფასების რუბრიკა















დედამიწის სურათი, დიდი ფორმატი, წებოიანი ფერადი ფურცლები,








ფერად ფურცელზე დაბეჭდილი სტრიქონები, დაფა, მაგნიტები, ნაგვის ურნის სურათი, წებო.










ფურცლები,
ე.წ.სმაილებით
ფერადი ფანქარი









ინდივიდუალური შეფასების ცხრილი















გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
ბუნ. II. 2. მოსწავლეს შეუძლია გარემოსადმი
 საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.

ბუნ. II.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.





შეფასება:ჯგუფური შეფასება-ცხრილი ( დრიოს ლიმიტის დაცვა, თანამშრომლობა,ჩართულობა დავალების სისწორე)







კრიტერიუმები
ჯგუფის მუშაობა წარუმატებელია
ჯგუფის მუშაობა დამაკმაყოფილებელია
ჯგუფის მუშაობა წარმატებულია    
ჯგუფის  წევრები აქტიურად არიან ჩართული მუშაობაში
ჯგუფის მხოლოდ ორი წევრი აქტიურობდა
ჯგუფის თითქმის ყველა წევრი აქტიურობდა,
ჯგუფის  წევრები აქტიურად არიან ჩართული მუშაობაში
ჯგუფში არის მეგობრული გარემო, პატივს სცემენ ერთმანეთის აზრს
კამათობენ, არ უსმენენ ერთმანეთს, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
ხმაურობენ, ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
ჯგუფში არის მეგობრული გარემო, პატივს სცემენ ერთმანეთის აზრს
დავალებას ასრულებენ უშეცდომოდ
დავალებას ვერ ასრულებენ
თითმის უშეცდომოს შეასრულეს დავალება
გამაფრთხილებელ პლაკატს აკეთებენ ასრულებენ უშეცდომოდ
იცავენ დავალების შესასრულებლად განსაზღვრულ დროს
ვერ იცავენ დროის ლიმიტს
ოდნავ გადააცილეს მათთვის განკუთვნილ დროს
იცავენ დავალების შესასრულებლად განსაზღვრულ დროს






ხელმოწერა:ი. გაჩეჩილაძე

თარიღი:26/05/2018



No comments:

Post a Comment